موارد متعددی از این دست ناهماهنگی‌ها و تصمیمات جزیره‌ای در کارنامه یکساله دولت سیزدهم می‌توان یافت که اگر برای سال آینده مرتفع نشوند، قطعاً نظام اجرایی کشور را با مشکل روبرو خواهند کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
روزنامه اطلاعات از وابستگی مالی و اتکای حوزه‌های علمیه به دولت انتقاد کرده و نوشته کاش این اتفاق نمی‌افتاد تا مردم هر کم‌وکاستی را به پای روحانیت نمی‌نوشتند.
دولت باید پاسخ دهد آیا این مردمند که همیشه باید سختی بکشند وفشار را تحمل کنند تا دولت خرجش را دربیاورد و کسری بودجه اش یا اثر تحریم‌ها براقتصاد راجبران کند یا این دولت است که وظیفه بدیهی تامین رفاه مردم بردوشش قرارگرفته است؟ احتمالا جای مردم و دولت عوض نشده است؟
ظاهراً دولت محترم فاضلاب را گماشته است که جای کار جهادی، جوابیه جهادی تولید کنند.
روزنامه اطلاعات، لوگوی قدیمی خود را احیا کرد و با یونیفرم جدید منتشر شد. در نوزدهم تیر ۱۳۰۵، نخستین شماره روزنامه اطلاعات به صورت تک برگی به سردبیری عباس مسعودی در تهران منتشر شد. روزنامه اطلاعات قدیمی‌ترین روزنامه در حال انتشار ایران است.
چین و هند به عنوان دو عضو پرقدرت پیمان شانگ‌های، اخیرا اعلام کرده اند که در چارچوب همکاری با کشور‌های عضو سازمان، قصد آن دارند که مبادلات پولی و بانکی خود را با ارز‌های ملی و دیگر ارز‌ها به جز دلار انجام دهند، ولی این به مفهوم آن نیست که درصدد حذف دلار از فضای اقصادی خود باشند، که در کوتاه مدت و میان مدت نمی‌تواند امکانپذیر باشد.
چه موافق ظریف باشیم و چه نباشیم باید از حضور افراد اثرگذاری، چون او در عرصه انتخابات اتفاقاً استقبال کنیم گرچه خود به صراحت گفته است که چنین سودایی در سر ندارد و این یادداشت نیز به هیچ عنوان آتش تهیه‌ای برای ایجاد بستر حضور یکی از بهترین وزرای خارجه تاریخ ایران برای این عرصه نیست حتی در مقام دفاع از او هم نیست گرچه در ایمان و وطن‌دوستی او تشکیک نارواست.
روزنامه اطلاعات نوشت: پلیس زورگو و ناقض قانون در فرهنگ و جامعه ما هیچ جایگاهی ندارد و این‌گونه رفتار‌ها می‌تواند مشمول جرم «ایجاد جو بدبینی مردم نسبت به نیرو‌های مسلح» باشد.
مردم خواستاربرقراری آرامش وحل مسایل داخلی وبخصوص خارجی با محور رفع تحریم‌ها درهر چارچوبی- از جمله برجام- وبه قید فوریت هستند تا از این رهگذراوضاع زندگی و سفره شان دراین شرایط دشوار اقتصادی اندکی بهبود یابد.
اگر از ابتدای کار دولت کنونی به مرور انتصابات و گزینش و وزیران و مدیران بپردازیم، بیشترین تذکر و پرسش و انتقاد مربوط به وزارت آموزش و پرورش و بی‌تجربگی نامزد‌های آن بوده است. اکنون نتایج روشن شده و آنچه دیگران در خشت خام دیدند و برخی در آینه هم نمی‌بینند، برای همگان روشن شده است.
روزنامه اطلاعات نوشت: با عرض معذرت، باید گفت مردم دولتی نمی‌خواهند که با گران‌شدن کالا‌ها ـ به گفته رئیس‌جمهوری ـ، رنج ببرد و برایشان گریه کند. دولتی می‌خواهند که تدبیر کند، جلو روند رشد فزاینده قیمت‌ها را بگیرد، ارزش پول را حفظ کند، قدرت خرید مردم را بالا ببرد.
روزنامه اطلاعات نوشت: همه قرائن نشان می‌دهد دولت بواقع هیچ برنامه مشخص و تعریف شده و زمانبندی شده‌ای برای بازگرداندن هوای پاک به مردم ندارد و مردم را رها کرده زیر گنبد کبود از سم و غبار و دل به کرم باد و لطف باران بسته است.
روزنامه اطلاعات نوشت: دولت نباید معمای فیش حقوقی این خانم را حل کند بلکه باید معمای فیش حقوقی بقیه کارمندان و کارگران را حل کند. در کشوری که پراید امروز به قیمت پورشه چند سال پیش عرضه می‌شود ۳۳ میلیون تومان اصلاً حقوق زیادی نیست.
روزنامه اطلاعات نوشت: دولت نباید معمای فیش حقوقی این خانم را حل کند بلکه باید معمای فیش حقوقی بقیه کارمندان و کارگران را حل کند. در کشوری که پراید امروز به قیمت پورشه چند سال پیش عرضه می‌شود ۳۳ میلیون تومان اصلاً حقوق زیادی نیست.
مدیرمسئول روزنامه اطلاعات در توئیتی نوشت، تجربه ‎گشت ارشاد خیابانی با پیشنهاد‌هایی که دوقطبی سازتر و مخاطره‌آمیزترند، تکرار نشود. در مدیریت اجرای احکام شرعی از نظر کارشناسان اجتماعی بهره‌مند شویم و از گذشته عبرت بیاموزیم.
نمایندگان محترم گمان می‌کنند که اگرتمام کارکنان و کارشناسان بانک مرکزی و سازمان برنامه را که به تعبیر آنان تیم دولت قبلی است عوض کننددلار سرخم می‌کند و گوش به فرمان دوستان می‌شود و بدون توجه به تورم خود را به همان قیمت دلخواه می‌رساند.
صحبت از انضباط مالی و کنترل نقدینگی و جلوگیری از رشد چاپ پول به میان می‌آید که باید اثرش را در کنترل تورم نشان دهد، اما همچنان شاهد افسارگسیختگی تورم و کوچک‌شدن سفره‌های مردم هستیم. نرخ بیکاری هم که اسباب شوخی جماعت است با اینهمه جوان در آرزوی کار و تحصیلکرده بیکار…
روزنامه اطلاعات نوشت: کمترین فایده انتشار آرای قضایی اعدام‌های اخیر آنست که به تکالیف قانونی عمل شده است در این صورت است که قوه قضائیه با اعتماد به نفس سازمانی می‌تواند از خرد جمعی و انرژی علمی وتخصصی ملی بهره گیرد
رفتارهای اخیر دولت چین مدیرمسئول روزنامه اطلاعات را به واکنش واداشت.
اطلاعات نوشت: مگر بقیه جهان، از امریکا تا روسیه، از اروپا تا چین و از عربستان سعودی تا کوبا نمی‌فهمند اف‌ای تی اف چه دام بزرگی است و فقط ما باید پشت دروازه‌های تجارت و توسعه بمانیم و مافیای کاسبان، ملت و کشور بزرگ ما را از تجارت آزاد محروم سازند؟
نکند مقامات عزیز و ارجمند که بر کرسی مسئولیت تکیه زده‌اند انتظار دارند قدر قدرتانی از کره و یا سرزمینی دیگر بیایند و به حلّ این مشکلات بپردازند؟ جالب اینکه برخی از این مقامات و مسئولین محترم حتی غلیظ‌تر از مردم و مراجعین از وضعیّت موجود و مناسبات حاکم و گرفتاری‌های ایجاد شده برای کشور و ملّت و کژ کارکردی‌ها و سوء مدیریت‌ها می‌نالند و انتقاد‌ها و گلایه‌های شدیدتری مطرح می‌کنند. بی‌آنکه به کسی پاسخ بدهند که پس چرا کاری نمی‌کنید؟ پس برای چه پشت این منصب و میز نشسته‌اید و حقوق می‌گیرید؟
روزنامه اطلاعات نوشت: مقصر دانستن روحانیت در شکل گیری مناسبات ناعادلانه و کژکاری‌های نظام حکمرانی حداقل در سطح و اندازه‌ای که مطرح می‌شود کاملاً دور از انصاف و واقعیت است و جدای آن چنین رفتار‌های ناپسندی مثل عمامه پرانی اگر بدتر از برخی رفتار‌های گشت ارشادی با بدحجابی در گذشته نباشد دست کمی هم از آن ندارد.
سرانجام اینکه، دولت و حاکمیت باید این واقعیت جدی را در نظرداشته باشد که در نیم قرن اخیر، این سرمایه اعتماد مردم بوده که کشور را از گذرگاه‌های سخت عبور داده و لذا حفظ این سرمایه بزرگترین وظیفه حاکمیت است.
کمی هم بگذارید- لااقل در امور دلخواسته‌ی زیارت و مناسک و عواطف مذهبی- خودمان باشیم. پنج‌میلیون تومان وام زیارت اربعین امسال- تازه اگر دست دهد! - لابد سال آینده به کوپن‌سازی و سَنَدپردازی و اثبات حسن شهرت محلی و ارائه برگه‌ی برائت ازسوء سابقه و این قبیل امور خواهد انجامید!
سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ دولت موقت طالبان امروز در سخنانی اعلام کرد: در یک سال گذشته هیچ روزنامه‌ نگاری در افغانستان کشته نشده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ